Vereniging ‘Werkgroep Astrofotografie’

De vereniging ‘Werkgroep Astrofotografie’, zoals de officiële naam luidt, heeft tot doel het populariseren en bevorderen van de astrofotografie in al haar facetten. De vereniging is bedoeld voor iedereen en streeft een actieve kennisdeling na.

Vanaf 2016 wordt ook niet-leden de mogelijkheid geboden de halfjaarlijkse bijeenkomsten tegen betaling bij te wonen. Voor hen bedragen de entreekosten € 12,50; dit is incl. de laatste editie van het 64 pagina’s tellende AstroBulletin (t.w.v. € 7,50). Niet-leden dienen zich vooraf aan te melden bij Maurice Toet: mftoet@gmail.com. De betaling dient bij binnenkomst contant en bij voorkeur gepast te worden voldaan. De mogelijkheid om de bijeenkomsten voor niet-leden toegankelijk te maken is bedoeld om vrijblijvend kennis te maken met de vereniging. Ten overvloede wordt vermeld dat de vereniging een lidmaatschap zeer op prijs stelt.

Jaarlijks worden twee drukbezochte bijeenkomsten georganiseerd, waar de leden resultaten en ervaringen met elkaar delen. Exclusief voor leden verschijnt tweemaal per jaar (in maart en in oktober) het 64 pagina’s tellende, full colour magazine ‘AstroBulletin’. Op deze website vind je o.a. informatie over de vereniging en haar leden, fotografeertips en hoe men zich kan aanmelden voor het lidmaatschap (25,00 euro per jaar), onder het kopje ‘Algemene informatie’ -> ‘Aanmelden’.

Het bestuur:

Voorzitter: Frans Lalleman (Den Haag), telefoon 06 – 46 41 60 05, lalleman@caiway.nl

Secretaris: Menno van der Mark (Kamerik), telefoon (0348) 40 18 32, menno@mouzart.com

Penningmeester: Peter van Vliet (Rozenburg), telefoon 06 – 30 14 12 07, pjmvanvliet@zonnet.nl

Redactie AstroBulletin:

Bert van Dijk (Gouda), telefoon 06 – 46 69 50 41, superconductor@hetnet.nl