Verenigingsbijeenkomsten

De vereniging ‘Werkgroep Astrofotografie’ organiseert tweemaal per jaar een bijeenkomst (een zogenaamde ‘Astrodag’ of, i.s.m. de Vlaamse VVS, ‘Lage Landendag’). Deze worden tijdig in het AstroBulletin en op deze site aangekondigd en worden zoveel mogelijk in een grotere volkssterrenwacht in Nederland of (soms) in Belgie gehouden. De laatste jaren is het gezellige ’t Oude Theater’ in Oss ons thuishonk geworden. Qua locatie wordt er uiteraard zoveel mogelijk rekening gehouden met een goede OV-bereikbaarheid. Aan de entree zijn geen kosten verbonden en deze bijeenkomsten zijn in principe zijn voor iedereen toegankelijk. Vanaf 2016 zijn niet-leden ook welkom, echter tegen een betaling van 12,50 euro p.p. bij de ingang (incl. het laatste verschenen AstroBulletin).

In het programma zijn voordrachten van zowel leden als gastsprekers opgenomen en er worden door leden gemaakte resultaten in het item ‘Meegebrachte opnamen’ vertoond. Ook onderwerpen als zelfbouw, astrovakanties en hogeresolutiefotografie komen aan bod en worden via onze verenigingslaptop met beamer gepresenteerd op een groot scherm. In de grote (lunch)PAUZE! is er een Astromarkt met nieuwe en 2e-hands apparatuur, worden resultaten en apparatuur van leden tentoongesteld, staan er adverteerderstands enz. De bijeenkomsten zijn altijd drukbezocht (tussen de 100 en 140 mensen!) en zijn doorspekt met gezelligheid en humor. Afsluitend is er de mogelijkheid om gezamenlijk bij een lokale chinees of het inpandige restaurant ‘D’n Toei’ de ‘Astrodag’ culinair af te sluiten.

(Gast)spreker worden?
Lid of (nog) geen lid, je kunt je opgeven om een voordracht te houden tijdens een ‘Astrodag’. Het bestuur vindt het belangrijk dat astrofotografen hun ervaringen door middel van deze lezingen delen met anderen, zodat er van elkaar geleerd kan worden en/of inspiratie opgedaan kan worden. Wens je hiervan gebruik te maken, geef dan het onderwerp, titel en duur van de voordracht door aan secretaris Menno van der Mark. Dit kan bijvoorbeeld door het aanmeldingsformulier in te vullen. Wie weet kunnen we je op een van de volgende bijeenkomsten begroeten als (gast)spreker!

bekijk de foto’s van de laatste astrofotografiedag

Aanmelden als spreker: