Programma najaarsbijeenkomst za. 4 november 2017 te Oss (niet-verenigingsleden ook welkom*)

Het programma voor onze najaarsbijeenkomst op zaterdag 4 november 2017 is bekend! Deze verenigingsbijeenkomst wordt weer gehouden in ‘t Oude Theater’ in Oss, op de hoek Spoorlaan 58 en Bram v.d. Berghstraat, tel. (0412) 622 123. Het ligt op enkele minuten loopafstand van het NS-station, dus prima OV-bereikbaar. De opening zal al om 10.00 uur plaatsvinden! Voor de autoparkeermogelijkheden: zie de programmapagina-pdf (link onderaan dit bericht).

* Vanaf 2016 wordt niet-leden de mogelijkheid geboden de halfjaarlijkse bijeenkomsten tegen betaling bij te wonen. Voor hen bedragen de entreekosten € 12,50; dit is incl. de laatste editie van het 72 pagina’s tellende ASTROBulletin (t.w.v. € 7,50). Niet-leden dienen zich vooraf aan te melden bij Maurice Toet: mftoet@gmail.com. De betaling dient bij binnenkomst contant en bij voorkeur gepast te worden voldaan. De mogelijkheid om de bijeenkomsten voor niet-leden toegankelijk te maken is bedoeld om vrijblijvend kennis te maken met de vereniging. Ten overvloede wordt vermeld dat de vereniging een lidmaatschap zeer op prijs stelt.

Het programma:
08.30 uur Deuren van ‘t Oude Theater’ gaan open.
10.00 uur Opening door voorzitter Frans Lalleman
10.15 uur Emil Kraaikamp: Planeetfotografie op ‘Pic du Midi’
11.15 uur Ernst Roelofs: Astrofotografie zonder telescoop
11.45 uur Ron Brecher (Canada): Working with PixInsight
12.45 uur Grote (lunch)PAUZE! met onderlinge contacten, adverteerdersstands en showcase verenigingslid. Deze demo van Rik ter Horst over zijn 40 cm f/d 3 Dobson komt helaas te vervallen!
14.00 uur Albert van Duin: Verdere telescoopontwikkelingen en mijn nieuwe remote sterrenwacht in Duitsland
14.45 uur Uitreiking ‘PrestatiePrijs2017’ aan: A. Noniem
15.00 uur Korte (tussen)PAUZE!
15.30 uur Ron Brecher (Canada): Estimating productivity, from portable, permanent or remote equipment
16.30 uur Meegebrachte opnamen (max. 10 minuten p.p.).
Eventueel van tevoren te mailen naar Peter van Vliet: pjmvanvliet@zonnet.nl. NB: geen eigen laptop meenemen; alle presentaties en meegebrachte opnamen worden gekopieerd naar onze eigen verenigingslaptop om laptopwissel / tijdverlies te voorkomen.
17.30 uur Dagsluiting. Daarna (naar keuze) gezamenlijk eten in restaurant ‘D’n Toei’, direct vanuit de zaal de linker (nooduit)gang, 23,3 seconden tijgeren.

Klik op onderstaande link voor de ASTROBulletin programmapagina (pdf):

ProgrammaBijeenkomstOss4november2017