Programma voorjaarsbijeenkomst za. 8 april 2017 te Oss (niet-verenigingsleden ook welkom*)

Het programma voor onze voorjaarsbijeenkomst op zaterdag 8 april 2017 is bekend! Deze verenigingsbijeenkomst wordt weer gehouden in ‘t Oude Theater’ in Oss, op de hoek Spoorlaan 58 en Bram v.d. Berghstraat, tel. (0412) 622 123. Het ligt op enkele minuten loopafstand van het NS-station, dus prima OV-bereikbaar. De opening zal om 11.00 uur plaatsvinden. Voor de autoparkeermogelijkheden: zie de programmapagina-pdf (link onderaan dit bericht).

* Vanaf 2016 wordt niet-leden de mogelijkheid geboden de halfjaarlijkse bijeenkomsten tegen betaling bij te wonen. Voor hen bedragen de entreekosten € 12,50; dit is incl. de laatste editie van het 72 pagina’s tellende ASTROBulletin (t.w.v. € 7,50). Niet-leden dienen zich vooraf aan te melden bij Maurice Toet: mftoet@gmail.com. De betaling dient bij binnenkomst contant en bij voorkeur gepast te worden voldaan. De mogelijkheid om de bijeenkomsten voor niet-leden toegankelijk te maken is bedoeld om vrijblijvend kennis te maken met de vereniging. Ten overvloede wordt vermeld dat de vereniging een lidmaatschap zeer op prijs stelt.

Het programma:
09.00 uur Deuren van ‘t Oude Theater’ gaan open.
11.00 uur Opening door voorzitter Frans Lalleman.
11.15 uur Marco Verstraaten: Astrofotografieparadijs Namibië
12.00 uur Uitreiking ‘J. der KinderenPrijs2017’ aan: ???????? Aansluitend een lezing van de winna(a)r(es)
12.30 uur Grote (lunch)PAUZE! met onderlinge contacten, adverteerdersstands, showcase verenigingslid* enz.
14.00 uur Arnaud van Kranenburg: Fotograferen en beeldbewerken van een totale zonsverduistering
14.45 uur Rob Musquetier: Hoe bouw je je eigen auto-focuser?
15.15 uur Korte (tussen)PAUZE!
15.45 uur Mabula Haverkamp: Zelfgeschreven astrosoftware
16.15 uur Rik ter Horst: Een zelfbouw fotografische 40 cm f/3 Dobson (deze lezing is onder voorbehoud).
16.45 uur Meegebrachte opnamen (max. 10 minuten p.p.).
Eventueel van tevoren te mailen naar Peter van Vliet: pjmvanvliet@zonnet.nl. Gelieve GEEN  eigen presentatiecomputer mee te nemen i.v.m. de mogelijk niet vlekkeloze samenwerking met de verenigingsbeamer! Alle presentaties en opnamen worden namelijk gekopieerd naar onze eigen verenigingslaptop.
17.15 uur Dagsluiting. Daarna (naar keuze) gezamenlijk eten in restaurant ‘D’n Toei’, direct vanuit de zaal de linker (nooduit)gang, 14,7 seconden hinkelen.

Klik op onderstaande link voor de ASTROBulletin programmapagina (pdf):

ProgrammaVoorjaarsbijeenkomstZa8april2017Oss