Verenigingslid en astrofotograaf André van der Hoeven (Hendrik-Ido-Ambacht), is al enige tijd bezig met het schrijven van een boek ‘Treasures of the Universe’, waarin astrofoto’s, gemaakt door André zelf en door andere, zowel nationale als internationale, astrofotografen worden getoond, tezamen met opnamen gemaakt door professionele telescopen, zoals de Subaru 8,2 meter telescoop op Hawaïi en de Hubble ruimtetelescoop. Robert Gendler, bij velen welbekend, heeft het voorwoord geschreven, en schreef o.a. dit over het boek:

“… Images such as NGC 7822, M77, M101, M31 composed by André are testament to his exceptional and delicate processing style and are a wonderful addition to the depth of superb professional imagery.”

Dit boek, in de Engelse taal, is nu klaar voor publicatie. Omdat het vinden van een uitgever voor dit soort boeken zeer moeilijk is, heeft André besloten de publicatie in eigen beheer uit te gaan voeren. Om dit mogelijk te maken start André vanaf 1 november 2015  een crowdfunding-project via Kickstarter om de financiering (ruim 9.000 euro) van dit project mogelijk te maken. Het idee achter crowdfunding is dat veel particulieren een klein bedrag investeren en dat deze kleine investeringen bij elkaar het project volledig financieren. In ruil daarvoor krijgen de deelnemers het boek in pdf  (20 euro) of hardcover formaat (40 euro incl. verzending). Verder is het zo dat het geïnvesteerde geld niet direct naar het project gaat, maar dat André het geld pas ontvangt als (ten minste) 100% van het benodigde bedrag binnen is zodat het project gegarandeerd door kan gaan.

Voor meer informatie over het boek en het kickstartproject kunt u op deze site kijken: http://www.astro-photo.nl/treasures
Een filmpje met info is hier te zien: https://youtu.be/ZHRSKKrQ7Qo

TreasuresOfTheUniverseAndreVanDerHoeven

2 comments on “Financiering gevraagd voor uitgave van boek door verenigingslid André van der Hoeven