Marco Verstraaten – Astrofotografieparadijs Namibië

Bijeenkomst za. 8 april 2017 in Oss – Marco nam ons in zijn presentatie mee naar het zuidelijke halfrond, waar hij afgelopen februari, samen met zijn vrouw, een rondreis door Namibië maakte. Hij deed daarbij de inmiddels bekende astrofarm ‘Tivoli’ aan. De eerste dag werd hij nog geplaagd door hevige stortbuien, maar tijdens de vier nachten die hij tot zijn beschikking had, was het, ondanks wat losse bewolking, prachtig helder. Na de nodige reisinformatie en foto’s van de astrofarm, trakteerde hij het publiek op een serie schitterende (panorama)groothoekopnamen van de Melkweg, die daar in al haar facetten, zonder enige vorm van stoorlicht,  te bewonderen is. Met een meegenomen TS refractor en Nikon 810Da op een SP-montering maakte Marco bijzonder scherpe, contrastrijke en kleurrijke opnamen van showobjecten als Omega Centauri, Eta Carina nevel en het beroemde Rho Ophiuchus-gebied. Namibie is een waar paradijs, niet alleen voor de astrofotograaf, maar zeker ook voor de natuur- en (woestijn)landschapsfotograaf!

AstrofotografieparadijsNamibie-MarcoVerstraaten-8april2017Oss