Tim Schuurman – Mijn balkonsterrenwacht

Bijeenkomst za. 15 oktober 2016 in Oss – Tim Schuurman (Emmen) heeft veel last van het stoorlicht van een lantaarnpaal achter zijn tuin. Het uitdraaien ervan werd door een buurman niet op prijs gesteld en op last van de gemeente moest het licht aanblijven. Dan maar een andere oplossing bedenken: de opstelling verplaatsen naar een hoog balkon van zijn huis, boven het betreffende stoorlicht. Een ontwerptekening werden gemaakt en Tim ging aan de slag. Op een brede alu constructie werd uiteindelijk een zuil geplaatst die, om de neerwaartse druk te verminderen, stevig aan de stenen balkonhekwand geplaatst. Een overdekte, openklapbare houten behuizing moet de opstelling beschermen. Om zoveel mogelijk bewegingsonscherpte te voorkomen, stuurt Tim alles aan vanuit een aanliggende kamer. De nieuwe opnamen van een hoog niveau zijn erg fraai (en vrij van lantaarnpaalstoorlicht). Een mooi voorbeeld van een inventieve astrofotograaf die zich niet uit het veld laat slaan!

MijnBalkonsterrenwacht-TimSchuurman-15oktober2016Oss