Rob Musquetier – Zelfbouw Arduino auto-focusser

Bijeenkomst za. 8 april 2017 in Oss – Techneut Rob gaf ons een blik in zijn zelfbouwkeuken met zijn Arduino auto-focusser. In navolging van het oorspronkelijke ontwerp van Amerikaan Neil Steve (op het Stargazers Lounge Forum), maakte Rob een PC-gestuurde stappenmotor-focusser. In zijn technische verhaal kwam achtereenvolgens een boodschappenlijstje aan onderdelen aan bod (veelal aangeschaft bij Conrad), het software-gebeuren (onder Windows 7 en 10), de overbrenging naar de focusser, het aansluitschema en vervolgens de (aansturings)programma’s waarmee gewerkt kan worden, zoals Sequence Generator Pro, Maxim DL en Backyard EOS. Eventuele uitbreiding kan met een handbediening en een temperatuursensor gedaan worden. Voor nog geen 100 euro kun je dus een prima auto-focusser bouwen die prima aan de eisen voldoet.

ArduinoAuto-focuser-RobMusquetier-8april2017Oss